Veelgestelde vragen & Maatregelen rond het coronavirus

Dat we het dit najaar anders moeten organiseren dan gebruikelijk is een feit. Hieronder leest u welke aanpassingen er gelden. Uiteraard zorgen wij ervoor dat, ondanks alle maatregelen, u van een onbezorgd avondje uit kunt genieten!

Staat uw vraag er niet tussen? U kunt uw vraag stellen via reserveren@kampanje.nl

Wat u moet weten
Variopoolzaal

  • Geplaceerde plaatsen
  • Zelf uw rij- en stoelnummer kiezen (m.u.v. kindervoorstellingen)
  • Maximaal 2 bezoekers naast elkaar, of meer als deze personen uit één huishouden komen
  • Tussen reserveringen 2 stoelen afstand, rijen worden om en om gebruikt
  • 208 zitplaatsen per voorstelling

 Koninklijke Marine Stadshal

  • Ongeplaceerde plaatsen
  • Een clubsetting zonder tribune, maar met gezellige zitjes aan een tafel
  • Maximaal 2 bezoekers naast elkaar, of meer als deze personen uit één huishouden komen
  • 1,5 meter afstand tussen de zitjes
  • 120 zitplaatsen per voorstelling

 Algemeen

  • Geen garderobe, jassen mogen mee de zaal in
  • Voorstellingen zijn zonder pauze
  • Pauzedrankje mag mee de zaal
  • Een aantal voorstellingen wordt tweemaal op een avond gespeeld
  • De duur van de voorstellingen kan mogelijkerwijs korter zijn (60-75 min.) dan u gewend bent

Hoe voorkomen wij drukte bij de ingang?
Bij het betreden van de het theater zullen alle deuren open zijn en kunt u, na een eventuele gezondheidscheck en kaartcontrole bij één van onze medewerkers op gepaste afstand, direct doorlopen naar de zaal. Er zullen voldoende medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen. 

Mag ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden (meerdere personen) én mensen die met z'n tweeën komen die niet uit een zelfde huishouden bestaan. 

Ongeplaceerde / geplaceerde plaatsen

  • In de Variopoolzaal hanteren wij geplaceerde plaatsen en kunt u zelf uw rij- en stoelnummer kiezen (m.u.v. kindervoorstellingen). De rijen worden om en om gebruikt. Tussen bezoekers die niet tot één huishouden behoren worden 2 stoelen vrijgelaten.
  • De Koninklijke Marine Stadshal is dit seizoen een clubsetting, ongeplaceerd en zonder tribune, maar met gezellige zitjes aan een tafel met 1,5 meter afstand er tussen.

In beide zalen mogen maximaal twee bezoekers naast elkaar zitten, of meer als deze personen uit één huishouden komen. Door de 1,5 meter afstand zijn er beperkte plaatsen per voorstelling, daarom worden in sommige gevallen twee voorstellingen op één avond gespeeld.

Is er een pauze?
Er is t/m 31 december 2020 geen pauze tijdens de voorstellingen. Zo beperken wij het aantal contactmomenten tot een minimum. Uw pauzedrankje mag mee de zaal in. De bars in de foyers van het theater zijn geopend voor een drankje na afloop van de voorstelling (m.u.v. avonden waarop de voorstelling tweemaal gespeeld wordt). Vanzelfsprekend hanteren wij ook hier de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen van de landelijke overheid.

Is de garderobe geopend?
De garderobe zal wegens veiligheidsoverwegingen gesloten zijn. U mag uw jas meenemen in de zaal en deze kunt u opgevouwen onder uw eigen stoel leggen of eventueel op de stoelen naast u leggen. Deze stoelen worden verplicht vrijgehouden om de 1,5 meter te waarborgen. 

Is het toilet veilig te bezoeken?
De toiletten zijn in gebruik. Er bevinden zich toiletten achter in de foyer van de grote zaal en in de stadshal. 
Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd. Tijdens de voorstelling is het niet mogelijk de zaal te verlaten voor toiletbezoek.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
De Kampanje heeft een luchtbehandelingsinstallatie die voldoet aan het meest recente bouwbesluit. De luchtbehandeling wordt permanent gemonitord door een specialist op dit gebied (HBK 2000), en door medewerkers van de Kampanje zelf. Het onderhoud wordt verzorgd conform voorschriften van de leveranciers. 

De installatie in de Variopoolzaal heeft een verversing van 42.000m3/h en de installatie in de Koninklijke Marine Stadshal van ca 22.000m3/h. Dat zijn ruime waardes die je mag verwachten van een moderne installatie.

In verband met COVID19 hebben wij, in overleg met HBK 2000, er voor gekozen het warmtewiel voorlopig uit te schakelen, dit is gedaan om recirculatie in de ruimtes te voorkomen. 

Kortom, het theater voldoet aan de eisen die ten aanzien van ventilatie worden gesteld.

Is er op de avond van de voorstelling de kassa geopend?
Op de avond van de voorstelling is de kassa van ons theater geopend vanaf een uur voorafgaand aan de voorstelling. Wij vragen u wel om de kaarten via onze website aan te schaffen en een e-ticket te downloaden op uw mobiele telefoon. Bekijk hier de actuele kassa-openingstijden.
U reserveert een rolstoelplaats via reserveren@kampanje.nl of op werkdagen tussen 10.00-14.00 uur via T. 0223 674 664.

Kaarten annuleren
In verband met de maatregelen rondom Corona gelden er voor het reserveren van kaarten voor Theaterprogramma deel I (t/m 31 december 2020) aangepaste annuleringsvoorwaarden. Heeft u op de dag van de voorstelling ziekteverschijnselen dan kunt u de kaarten kosteloos annuleren of omzetten naar een andere voorstelling.

Garderobe / Pauzedrankje
Prijzen van voorstellingen zijn incl. pauzedrankje en servicekosten. Indien u reserveert komen er dus géén extra kosten bij. In verband met de aangepaste maatregelen is de garderobe gesloten en mag u uw jas mee de zaal in nemen en deze opgevouwen onder uw eigen stoel leggen. Het pauzedrankje mag u mee de zaal innemen of krijgt u na afloop.

Alle informatie is onder voorbehoud van de regelgeving vanuit de overheid. Er kunnen gedurende het seizoen wijzigingen plaatsvinden.

Aantal bezoekers per theaterzaal (o.a. voor zakelijke verhuur)
Er geldt geen maximum aantal bezoekers, op basis van onderstaande voorwaarden:

  • iedereen heeft vooraf gereserveerd
  • er vindt een gezondheidscheck plaats
  • verkeersstromen rond bijvoorbeeld in- en uitgang en sanitaire voorzieningen zijn goed van elkaar gescheiden.
  • maximaal twee bezoekers naast elkaar zitten, of meer als deze personen uit één huishouden komen.
  • Zonder gezondheidscheck en reservering zijn maximaal 100 personen per ruimte toegestaan, mits hierbij voldoende afstand kan worden gehouden. De verkeersstromen moeten goed gescheiden blijven.

In praktijk houdt dit in dat er gemiddeld 200 personen in duozit in de Variopoolzaal passen. En gemiddeld 120 personen in de Stadshal in clubsetting, ongeplaceerd en zonder tribune, maar met gezellige zitjes aan een tafel.

Kinderenvoorstellingen
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling en tot volwassenen geen afstand te houden. In de praktijk betekent dit dat volwassenen op 1,5 meter afstand van elkaar zitten in de Variopoolzaal. Minimaal 2 kinderen zitten op de stoelen tussen de volwassenen. Om en om worden er wel rijen vrijgehouden. Op deze manier kan een zo optimaal mogelijke zaalbezetting gerealiseerd worden. Om dit te kunnen bewerkstelligen kunt u alleen een ongeplaceerde plaats reserveren voor deze voorstelling. U geeft daarbij aan of een kaart voor een kind t/m 12 jaar of een volwassene/kind ouder dan 12 jaar is. U ontvangt daarna binnen 14 werkdagen uw geplaceerde tickets. 

Algemeen
We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, onze medewerkers en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. De algemene richtlijnen van de RIVM gelden voor alle bezoekers, gezelschappen en medewerkers:

  • Houd minimaal 1,5 meter afstand.
  • Schud geen handen en vermijd fysiek contact.
  • Was regelmatig de handen.
  • Hoest en nies aan de binnenkant van de elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze gelijk weg.
    Blijf thuis bij milde verkoudheidsklachten zoals snotteren, hoesten, keelpijn of koorts.
  • Blijf thuis als je huisgenoten hebt met koorts.


Enkele maatregelen die wij hebben getroffen:

  • Wij reinigen het theater volgens de reguliere schoonmaakprogramma met tijdens de corona-periode extra aandacht voor desinfectie van contactoppervlakken en aanraakpunten;
  • Er zijn geïnstrueerde medewerkers en vrijwilligers aanwezig om uw bezoek in veilige banen te leiden;
  • Op diverse plekken in ons theater staan dispensers met desinfecterende handgel;
  • Er zijn communicatiemiddelen aanwezig (zoals grondstickers en bordjes) die u de weg wijzen zodat we de 1,5 meter afstand kunnen bewaren;
  • Wij zorgen ervoor dat de meeste deuren open staan;
  • U mag uw jas mee naar de zaal, dus u hoeft niet meer naar de garderobe;
  • De voorstellingen hebben geen pauze;
  • Er kan gepind worden in ons theater;
  • Bij de ingang van het theater wordt bij bijeenkomsten van meer dan 100 personen iedere bezoeker een gezondheidscheck* uitgevoerd. Als de gezondheid van een bezoeker naar inschatting van de medewerker een risico oplevert, zal toegang tot het gebouw geweigerd worden.

    * De gezondheidscheck
    Op de website van de RIVM leest u meer over de gezondheidscheck. Heeft u voorafgaand aan uw bezoek aan het theater vragen, dan kunt u deze stellen per mail of telefonisch op werkdagen tussen 10.00-14.00 uur T. 0223 674 664.

Heeft u op de dag van de voorstelling gezondheidsklachten, dan vragen wij u het bezoek aan ons theater uit te stellen. U kunt dit telefonisch doorgeven tussen 10.00-14.00 uur via T. 0223 674 664 of per mail reserveren@kampanje.nl. Uw kaarten kunt u omruilen voor een andere voorstelling of uw geld retour ontvangen.

Overige vragen:

Wanneer wordt de eindtijd van de voorstelling bekend?
U ontvangt ongeveer 2 dagen voor uw gereserveerde voorstelling een email met praktische informatie. In deze email staat ook de geschatte eindtijd vermeld. Let er hierbij wel op dat de werkelijke eindtijd afhankelijk is van een aantal factoren (applaus, toegiften etc.) en dus kan afwijken van hetgeen in deze servicemail vermeld is. Let op, u ontvangt alleen deze servicemail als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief met optie: 'Inhoudelijke en/of praktische informatie rondom uw bezoek'. 

Ik heb problemen met het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Waarschijnlijk maakt u gebruik van een verouderde internetbrowser. Check hier welke versie u heeft en of deze geüpdatet zou moeten worden: www.kampanje.nl/check

Hoe kan ik een Kampanje cadeaubon kopen?
Wilt u graag een avondje theater cadeau geven, maar weet u niet welke voorstelling u moet kiezen? Geef dan een Kampanje-podiumcadeaukaart. De podiumcadeaukaart kunt u online bestellen. De cadeaukaart is onbeperkt geldig. Op werkdagen vóór 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. Deze Kampanje-podiumcadeaukaart is zowel online op onze website, als bij de kassa te verzilveren (en niet alleen bij de Kampanje, maar ook bij alle andere theaters).

Wachtlijst
Is de voorstelling uitverkocht maar, wil je toch nog een kans maken op een kaartje? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Dat kan via de voorstellingspagina op de website. Zodra er stoelen vrijkomen nemen we per email contact met je op. Dat kan een week voor de voorstelling zijn, maar ook op de dagzelf. De wachtlijst wordt benaderd op volgorde van binnenkomst.

Hoe kan ik mijn tegoedbon en/of Theater en Concertbon verzilveren?
Een tegoedbon en Theater en Concertbon kunt u helaas niet digitaal inwisselen. Als u dit als betaalmiddel wilt gebruiken bij het reserveren, dan graag telefonisch contact met ons opnemen. 

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
Ja. Wij beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien. 

Niet fotograferen en filmen
Het filmen en/of fotograferen tijdens een voorstelling is over het algemeen erg storend voor de artiest. Tevens beïnvloedt het de kijkervaring van de mensen om u heen. Fotograferen en filmen is daarom alleen toegestaan op aangeven van de artiest.