Veelgestelde vragen - Maatregelen rond het coronavirus

Onderstaande meestgestelde vragen zijn gebaseerd op de 'nieuwe situatie' en gelden per 1 juni 2020. De protocollen worden constant aangescherpt en daarmee aangepast. Neemt u dan ook zo nu en dan een kijkje op deze pagina. Staat uw vraag er niet tussen? U kunt uw vraag stellen via reserveren@kampanje.nl

We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, onze medewerkers en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. 

De algemene richtlijnen van de RIVM gelden voor alle bezoekers, gezelschappen en medewerkers:
•       Houd minimaal 1,5 meter afstand.
•       Schud geen handen en vermijd fysiek contact.
•       Was regelmatig de handen.
•       Hoest en nies aan de binnenkant van de elleboog.
•       Gebruik papieren zakdoekjes en gooi ze gelijk weg.
•       Blijf thuis bij milde verkoudheidsklachten zoals snotteren, hoesten, keelpijn of koorts.
•       Blijf thuis als je huisgenoten hebt met koorts.

Enkele maatregelen die wij hebben getroffen:

  • Wij reinigen het theater volgens de reguliere schoonmaakprogramma met tijdens de corona-periode extra aandacht voor desinfectie van contactoppervlakken en aanraakpunten;
  • Er zijn geïnstrueerde medewerkers en vrijwilligers aanwezig om uw bezoek in veilige banen te leiden. 
  • Op diverse plekken in ons theater staan dispensers met desinfecterende handgel;
  • Er zijn communicatiemiddelen aanwezig (zoals grondstickers en bordjes) die u de weg wijzen zodat we de 1,5 meter afstand kunnen bewaren;
  • Wij zorgen ervoor dat de meeste deuren open staan;
  • U mag uw jas mee naar de zaal, dus u hoeft niet meer naar de garderobe;
  • De voorstellingen hebben geen pauze;
  • Er kan gepind worden in ons theater;
  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck* uitgevoerd. Als de gezondheid van een bezoeker naar inschatting van de medewerker een risico oplevert, zal toegang tot het gebouw geweigerd worden

* De gezondheidscheck
Op de website van de RIVM leest u meer over de gezondheidscheck. Heeft u voorafgaand aan uw bezoek aan het theater vragen, dan kunt u deze stellen per mail of telefonisch op werkdagen tussen 10.00-14.00 uur T. 0223 674 664.

Heeft u op de dag van de voorstelling gezondheidsklachten, dan vragen wij u het bezoek aan ons theater uit te stellen. U kunt dit telefonisch doorgeven tussen 10.00-14.00 uur via T. 0223 674 664 of per mail reserveren@kampanje.nl. Uw kaarten kunt u omruilen voor een andere voorstelling of uw geld retour ontvangen.

Aantal gasten per theaterzaal
Wij laten per 1 juni max. 30 bezoekers toe in onze zalen. Vanaf 1 juli zal het maximum aantal personen per ruimte los worden gelaten, mits de 1,5 meter afstand gewaarborgd kan blijven.

Hoe voorkomen wij drukte bij de ingang?
Bij het betreden van de het theater zullen alle deuren open zijn en kunt u, na een gezondheidscheck en kaartcontrole bij één van onze medewerkers op gepaste afstand, direct doorlopen naar de zaal. Er zullen voldoende medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen. 

Mag ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?
We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden (meerdere personen) én mensen die met z'n tweeën komen die niet uit een zelfde huishouden bestaan. 

U reserveert uw kaarten ongeplaceerd voor de voorstelling van: Viggo Waas, Doet Sneeuw Pijn, De Fransse Eijkel en Janneke de Bijl. Op de avond van deze voorstellingen wijst een medewerker van het theater uw plek(ken). Er mogen maximaal twee bezoekers naast elkaar zitten, of meer als deze personen uit één huishouden komen. In de overige gevallen zorgt onze medewerker ervoor dat er altijd 1,5 meter afstand wordt gehouden. Voor de overige voorstellingen reserveert u geplaceerde kaarten met behoud van de 1,5 meter regel. Ook op deze avonden zullen er voldoende medewerkers aanwezig zijn om alle bezoekers naar hun plaats te wijzen.

Is er een pauze?
Er is geen pauze tijdens de voorstellingen in de maanden juli, augustus en september. Wij zorgen er zo voor het aantal contactmomenten tot een minimum te beperken. Bij sommige voorstellingen krijgt u na afloop, in een aparte ruimte uw pauzedrankje. Op een ander moment mag uw drankje mee de zaal in. Dit hoort u op de avond zelf. De bars in de foyers van het theater zijn geopend voor een drankje na afloop van de voorstelling. Vanzelfsprekend hanteren wij ook hier de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen van de landelijke overheid.

Is de garderobe geopend?
De garderobe zal wegens veiligheidsoverwegingen gesloten zijn. U mag uw jas meenemen in de zaal en deze kunt u opgevouwen onder uw eigen stoel leggen of eventueel op de stoelen naast u leggen. Deze stoelen worden verplicht vrijgehouden om de 1,5 meter te waarborgen. 

Is het toilet veilig te bezoeken?
De toiletten zijn in gebruik in het pand. Er bevinden zich toiletten achter in de grote zaal foyer en in de stadshal. De toiletten zijn eenrichtingsverkeer, dit wordt met borden aangegeven. 
Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?
De luchtcirculatie in ons theater wordt volgens de algemene norm gecontroleerd. Uiteraard houden wij de richtlijnen vanuit het RIVM over dit onderwerp nauwlettend in de gaten.

Is er op de avond van de voorstelling de kassa geopend?
Op de avond van de voorstelling is de kassa van ons theater geopend vanaf een uur voorafgaand aan de voorstelling. Wij vragen u wel om de kaarten via onze website aan te schaffen en een e-ticket te downloaden op uw mobiele telefoon. De kassa is gesloten op dagen dat er geen voorstellingen in het theater zijn.
U reserveert een rolstoelplaats via reserveren@kampanje.nl of op werkdagen tussen 10.00-14.00 uur via T. 0223 674 664.

Ik ben nog in bezit van kaarten van een voorstelling die door de maatregelen rond het coronavirus is afgelast. Kan ik met het aankoopbedrag van deze kaarten nieuwe kaarten aanschaffen voor een andere voorstelling? 
Heeft u eerder een voorstelling geboekt die door de maatregelen rond het coronavirus definitief is afgelast en niet kan worden verplaatst, dan ontvang u een voucher ter hoogte van de originele ticketprijs (incl. order- en verzendkosten). Meer informatie hierover vindt u op hier.

Overige vragen:

Wanneer wordt de eindtijd van de voorstelling bekend?
U ontvangt ongeveer 2 dagen voor uw gereserveerde voorstelling een email met praktische informatie. In deze email staat ook de geschatte eindtijd vermeld. Let er hierbij wel op dat de werkelijke eindtijd afhankelijk is van een aantal factoren (applaus, toegiften etc.) en dus kan afwijken van hetgeen in deze servicemail vermeld is. Let op, u ontvangt alleen deze servicemail als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief met optie: 'Inhoudelijke en/of praktische informatie rondom uw bezoek'. 

Ik heb problemen met het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Waarschijnlijk maakt u gebruik van een verouderde internetbrowser. Check hier welke versie u heeft en of deze geüpdatet zou moeten worden: www.kampanje.nl/check

Hoe kan ik een Kampanje cadeaubon kopen?
Wilt u graag een avondje theater cadeau geven, maar weet u niet welke voorstelling u moet kiezen? Geef dan een Kampanje-podiumcadeaukaart. De podiumcadeaukaart kunt u online bestellen. De cadeaukaart is onbeperkt geldig. Op werkdagen vóór 15.00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd. Deze Kampanje-podiumcadeaukaart is zowel online op onze website, als bij de kassa te verzilveren (en niet alleen bij de Kampanje, maar ook bij alle andere theaters).

Wachtlijst
Is de voorstelling uitverkocht maar, wil je toch nog een kans maken op een kaartje? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Dat kan via de voorstellingspagina op de website. Zodra er stoelen vrijkomen nemen we per email contact met je op. Dat kan een week voor de voorstelling zijn, maar ook op de dagzelf. De wachtlijst wordt benaderd op volgorde van binnenkomst.

Hoe kan ik mijn tegoedbon en/of Theater en Concertbon verzilveren?
Een tegoedbon en Theater en Concertbon kunt u helaas niet digitaal inwisselen. Als u dit als betaalmiddel wilt gebruiken bij het reserveren, dan graag telefonisch contact met ons opnemen. 

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?
Ja. Wij beschikken over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien. 

Deze website maakt gebruik van cookies
Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt bij onderzoek om de werking van de website te optimaliseren. Voor het plaatsen van deze cookies vragen wij uw toestemming.
cookies