Veelgestelde vragen Corona

Met de pay-off Bewaar je ticket hanteert iedere culturele instelling hetzelfde beleid. Op deze pagina vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Houd daarnaast onze website in de gaten voor de actuele ontwikkelingen.

Waarom de ticketregeling?
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector. Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.  Meer informatie: www.bewaarjeticket.nl

Als Theater de Kampanje volgen we op dit moment de richtlijnen vanuit de landelijke 'Bewaar je ticket' campagne. Dit houdt het volgende in: 

Wanneer word ik geïnformeerd over nieuwe data, afgelaste voorstellingen of tegoeden?
Op dit moment wordt er nog druk overlegd tussen podia en producenten. Een 1,5 meter samenleving betekent ook de nodige aanpassingen voor de podia; dit gaat niet alleen over het aantal stoelen, maar ook over het aantal artiesten op een podium en de inrichting van de pauzes. Ook vanuit de overheid hebben we nog geen instructies ontvangen over (gefaseerd) open gaan. Kortom, er is nog te veel onduidelijk om helder met onze bezoekers te kunnen communiceren over nieuwe data. Dat het goed komt met het kaartje dat communiceren we nu via de campagne Bewaar je ticket

Achter de schermen zijn we druk bezig met de (technische) inrichting van onze systemen en protocollen om deze informatiestroom in goede banen te kunnen leiden. We hebben er voor gekozen het publiek al wel te informeren over de regeling en dat we jullie later informeren over de daadwerkelijke uitvoering ervan. Tot die tijd blijft het ticket geldig en fungeert het als waardepapier. 

Uw opties bij afgelaste voorstelling
Graag informeren wij u over de definitieve afwikkeling van de voorstellingen. Kon de voorstelling niet worden verplaatst naar een nieuwe datum binnen 13 maanden en moest het worden afgelast, dan krijgt u een aantal opties per e-mail gesturd. We informeren kaartkopers per voorstelling. Heeft u kaarten voor meerdere voorstellingen, dan wordt u per voorstelling op de hoogte gebracht. In deze fase (vanaf 28 april) ontvangen alleen de bezoekers van alle geannuleerde voorstellingen een e-mail van ons. 

Vanuit de overheid hebben we nog geen instructies ontvangen over het (gefaseerd) open gaan van ons theater. Er is nog te veel onduidelijk om helder met onze bezoekers te kunnen communiceren over een vervangende data van voorstellingen. Zodra we daar meer informatie over hebben, communiceren wij dit met u. Tot die tijd vragen wij u voor die voorstellingen: bewaar je ticket. 

U heeft bij een afgelaste voorstelling de volgende opties:

Optie 1 - Voucher
Wij zetten de waarde van uw kaartjes om in een digitaal vouchertegoed. Hiermee helpt u de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe producties in de toekomst. Dit digitale vouchertegoed komt op uw account te staan, is bij ons onbeperkt geldig en kunt u in de toekomst gebruiken om kaarten te kopen voor andere voorstellingen. Zo heeft u nog iets moois in het vooruitzicht!

Optie 2 - Donatie
U kunt het bedrag omzetten in een donatie/gift. Met uw bijdrage helpt u mee het cultureel aanbod in Den Helder op peil te houden, steunt u de producenten en gezelschappen, zodat zij straks samen weer voorstellingen kunnen maken en presenteren. En draagt u bij aan het behoud van Theater de Kampanje voor nu en de volgende generaties. 

Optie 3 - Restitutie
Mocht u desondanks geen voucher willen ontvangen, dan kunt u er ook voor kiezen om het aankoopbedrag terug te laten storten op uw rekening.

U kunt uw gekozen optie aan ons kenbaar maken via uw account met de link die u via ons per e-mail ontvangt.

Verplaatste voorstelling
Als de voorstelling wordt verplaatst binnen 13 maanden na de oorspronkelijke datum, dan blijft je ticket gewoon geldig. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag (inclusief serviceskosten) terug in de vorm van een digitaal vouchertegoed. Deze voucher is bij de Kampanje onbeperkt geldig.

Hoe lang is mijn voucher geldig?
U digitaal vouchertegoed is na uitgifte onbeperkt te gebruiken om een ticket te kopen voor een andere voorstelling bij Theater de Kampanje. 

Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen?
Als je je voucher niet kunt gebruiken, heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort hangt af of het een verplaatst of afgelast evenement is.
- Verplaatste voorstelling: de terugbetaling zal uiterlijk een maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement plaatsvinden.
- Afgelaste voorstelling: de terugbetaling zal uiterlijk 3 maanden na de oorspronkelijke datum waarop de voorstelling zou plaatsvinden geschieden.
Let op: deze ticketregeling is niet voor niet opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen zijn geld terugvraagt. Vandaar ook dat de overheid deze regeling steunt.

Kan ik een donatie doen?
Graag zelfs! U kunt hier een eenmalige donatie doen.

Artiesten van voorstellingen die geannuleerd zijn communiceren al een nieuwe datum van de voorstelling in Theater Kampanje, maar ik zie hierover nog niks op jullie website. Klopt dit?
Wij communiceren inderdaad nog geen nieuwe speeldata van voorstellingen die geannuleerd zijn. Met als reden dat we nu nog niet weten hoe lang de huidige maatregelen gelden en we dus weer open mogen. De nieuwe speeldata maken wij pas bekend zodra het RIVM aangeeft vanaf welke datum er voorstellingen gespeeld mogen worden. En dan streven wij vervolgens om dit binnen 5 kalenderdagen te communiceren.

Gaat de start van de kaartverkoop voor het nieuwe theaterseizoen (2020/2021) door begin mei?
Er kan op dit moment door de theaters geen seizoenbrochure 20/21 uitgebracht worden. De programmering voor 20/21 beweegt mee met de ontwikkelingen van de komende periode. De start van de kaartverkoop voor het nieuwe seizoen (begin mei 2020) zal verschoven worden naar een later moment. Zodra wij meer informatie hebben, dan communiceren wij die met u.

Deze website maakt gebruik van cookies
Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat uw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt bij onderzoek om de werking van de website te optimaliseren. Voor het plaatsen van deze cookies vragen wij uw toestemming.
cookies